Podróżniczo Vlog z podróży Życiowo

Powrót do Polski. Część 2. + Vlog

Zwiedzanie Stambułu ustawiliśmy na tryb: pełen relaks, brak pośpiechu, choć nie chcieliśmy zostawać dłużej, niż dwa pełne dni. Wiedzieliśmy, że chcemy tam kiedyś wrócić na dłuższą chwilę, żeby na spokojnie poznać miasto, które niespodziewanie zrobiło na nas naprawdę dobre wrażenie.

Część 1. z naszej powrotnej drogi do Polski możesz przeczytać i obejrzeć TUTAJ.

Przez cały pobyt w Stambule zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że to nasze ostatnie zwiedzanie w tej podróży, nasze ostatnie obiady, śniadania, kolacje. Nasze ostatnie kupowanie pocztówek, magnesów, pamiątek. Ostatnie robienie zdjęć, kręcenie filmów, ostatnie poznawanie tego, co obce. Było bardzo refleksyjnie, wzruszająco, czasami milcząco. Łzy ukradkiem spływały po policzkach, dłonie mocniej ściskały się podczas spacerów. Patrzyliśmy na siebie i bez słów wiedzieliśmy, co każde z nas przeżywa. Przyszedł czas ostatniego pakowania plecaków, wyrzucania znoszonych ubrań, ostatnie rozmowy z ostatnim couchsurferem. Przyszła też ostatnia noc przed ruszeniem w ostatnią prostą. Polało się mnóstwo łez. To właśnie wtedy pierwszy raz pojawiły się myśli, czy te ostatnie trzy lata były prawdą, czy to wszystko się wydarzyło, czy to nie był tylko sen, z którego zaraz się obudzimy? Strasznie surrealistyczne uczucie. Nie mogliśmy wtedy zasnąć, choć wiedzieliśmy, że musimy wstać wcześnie rano, żeby czym prędzej ruszyć do naszych rodzin. Każdy z nas na swój sposób i we własnej głowie musiał poradzić sobie z tym, że kończyła się największa i najcudowniejsza, jak do tej pory, przygoda naszego wspólnego życia. Kończyła się Autostopowa Podróż Przez Świat.

Zapraszamy Cię na 2. odcinek naszej powrotnej drogi, uprzedzając, że kilka łez się pojawi. Będzie też duże zaskoczenie po przekroczeniu europejskiej granicy, kiedy to trzykrotnie, prosto w twarz, napotkani kierowcy nazwali nas bandytami, rabusiami, i innymi terrorystami. Takiego przywitania po trzech latach się nie spodziewaliśmy. I coraz mniej ludzi się uśmiechało.

PS Jeśli nie chcesz przegapić kolejnych odcinków, nie zapomnij subskrybować naszego kanału 🙂